IVECO N°1 in importeur in Duitsland

Met een groei van meer dan 22% de voorbije twee jaar sinds de vorige editie van de IAA, is het merk nu de eerste importeur van het volledige gamma van bussen en bestelwagens boven 3,5 t in Duitsland, een van de meest veeleisende markten ter wereld en het thuisland van zijn belangrijkste concurrenten.

De nieuwe Daily uit het LCV-segment en de Iveco Bus, nu het op twee na populairste model op de Duitse busmarkt, kondigden het succes van Iveco in Duitsland de voorbije twee jaar al aan.

Op vier jaar tijd verdubbelde Iveco Bus zijn marktaandeel, en bereikte het 10,6% in het eerste halfjaar van 2016.

Het totale engagement van het merk voor kwaliteit en voor succestechnologieën zoals Euro VI Hi-SCR, die geen EGR en actieve regeneratie van de DPF vereisen, vormden de basis voor het succes van zijn producten in Duitsland.

 

Op de officiële Iveco-persconferentie op hun stand, bevestigde Pierre Lahutte, Iveco Brand President, de snelgroeiende prestaties van Iveco en Iveco Bus in het gastland van de IAA 2016.

Het merk is nu de belangrijkste importeur van het volledige gamma van bussen en bedrijfswagens in Duitsland.

Zijn succes rust op het volledig vernieuwde productgamma, op de unieke Euro VI-technologie en op zijn volle inzet voor kwaliteit.

Pierre Lahutte, Iveco Brand President: “Sinds het vorige IAA-salon in 2014 is Iveco in Duitsland in sneltempo gegroeid, van minder dan 14.000 tot meer dan 17.000 inschrijvingen per jaar, met een stijging van +22,5% van de inschrijvingen de voorbije twee jaar.

Iveco Bus is een van de mooiste succesverhalen in Duitsland: op amper vier jaar tijd heeft Iveco Bus zijn marktaandeel verdubbeld, van 5,7% in 2012 tot 10,6% in 2016 (1e halfjaar), waardoor de constructeur nu de derde plaats op de Duitse busmarkt bekleedt.

In Duitsland heeft het Crossway-gamma het vertrouwen van de belangrijkste vervoersmaatschappijen gewonnen, en kondigde deze bus dus de succesvolle groei van Iveco aan”.

Een mooi voorbeeld hiervan is Deutsche Bahn, Duitslands grootste vervoersmaatschappij met stads- en streekbussen, dat zijn raamovereenkomst met Iveco Bus heeft vernieuwd: Iveco zal de fleet tegen 2018 hebben aangevuld met 1.200 bussen van het type Crossway en Crossway Low Entry.

“Met dagelijks meer dan 2 miljoen passagiers hebben zij hun vertrouwen in Iveco bevestigd dankzij de volle inzet voor kwaliteit en de uitstekende prestaties van onze HI-SCR-technologie”, aldus Pierre Lahutte.

De HI-SCR-technologie van Iveco is een belangrijke factor in het succes van het merk: met de beste Euro VI-technologie op de markt voldoet het zonder EGR of actieve regeneratie aan de strengste emissienormen.

Dankzij HI-SCR zorgt de optimale verbranding voor een hogere efficiëntie en een lager brandstofverbruik. Het SCR-systeem levert een buitengewone NOx-omzettingscoëfficient van maximaal 97%.

De afwezigheid van regeneratie heeft belangrijke voordelen op het gebied van onderhoudsintervallen en de daarmee gepaard gaande kosten. De gepatenteerde HI-SCR-technologie van Iveco biedt klanten een enorm concurrentievoordeel.

Ook bepalend voor het succes van Iveco was het volledig vernieuwde productaanbod.

Deze vernieuwing omvatte dit jaar de nieuwe Stralis TCO2 Champion, die TCO en CO-2 emissies drastisch verlaagde – nog verder geruggesteund door twee TÜV SÜD-certificaten voor zuinig brandstofverbruik: tot 11,2% plus tot een bijkomende vermindering van 10% dankzij de in de TCO2 Live Services inbegrepen brandstofconsultancy.